Publiczna Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II
w Strzelcach Małych
Slider

 Zadania domowe - komunikaty           |           Wprowadzenie do aplikacji Teams            |            Zajęcia logopedyczne
 

Nauczamy zdalnie
na platformach

E-dziennik

Zaloguj się do usługi LIBRUS Synergia.

previous arrow
next arrow
Slider

KONKURS NA PISANKĘ WIELKANOCNĄ ROZSTRZYGNIĘTY

    Dnia 08.04.2014r. podczas obchodów Dnia Patrona Szkoły został rozstrzygnięty konkurs na Pisankę Wielkanocną.

 

Jury, w którego skład weszły:

-  p.Renata Turlejska-Macieląg,

-  p.Agnieszka Soja,

- p.Agnieszka Dobrzańska-Zasobniak,

- p.Anna Stępień,

miało niełatwy orzech do zgryzienia, gdyż wszystkie „dzieła” okazały się być wykonane perfekcyjnie i z bardzo dużym zaangażowaniem.

 

 

 

Pisanki zostały umieszczone na wystawce, która mieści się na I piętrze, gdzie wszyscy mają możliwość podziwiania prac naszych uczniów. Dzięki nim uczniowie, nauczyciele oraz pracownicy naszej szkoły mogą poczuć magię zbliżających się Świąt Wielkiej Nocy.

A oto wyniki konkursu:

 

Kategoria klas
0-III

Kategoria klas
IV-VI

MIEJSCE I

kl. 0a oraz kl. II

kl. IVa oraz kl. Va

MIEJSCE II

kl. 0b oraz kl. Ia

kl. VIa oraz kl. IVb

MIEJSCE III

kl. Ib oraz kl. III

kl. Vb oraz kl. VI b

 

Pomysłodawca i współorganizator konkursu:
p.Paulina Pągowska

MasterChef

Regulamin Konkursu Kulinarnego MasterChef

1.Konkurs kulinarny ‘’Masterchef’’ odbędzie się dn. 22.05.2014r. w Publicznym Zespole Szkolno-Gimnazjalnym w Strzelcach Małych.

2. Szkolną Komisję Konkursową powołują organizatorzy.

3. Konkurs przeznaczony jest dla uczniów klas IV-VI PSP i I-III PG.

4. Każda klasa przygotowuje dwie potrawy z wybranych kuchni europejskich: włoskiej i francuskiej oraz prezentuje je w języku angielskim.                 

5. Cele konkursu:

  • Prezentacja i popularyzacja potraw krajów obcojęzycznych;
  • Pobudzanie i rozwijanie zainteresowań europejską sztuką kulinarną;
  • Konfrontacja możliwości i osiągnięć uczniów;
  • Zachęcanie do poszukiwania pomysłów i inspiracji kulinarnych;

6. Kryteria oceny:

  • Prezentacja potraw (estetyka);
  • Walory smakowe;
  • Oryginalność/pomysłowość;

Wiedza na temat przygotowania i pochodzenia potraw (opisy potraw w języku angielskim, znajomość składników);

7. Wyniki zostaną ogłoszone w dniu konkursu – 22.05.2014r.

8. Uczniowie otrzymują punkty dodatnie za:

Publiczne Gimnazjum

Publiczna Szkoła Podstawowa

I miejsce – 20 pkt.

II miejsce – 18 pkt.

III miejsce – 15 pkt.

Za udział w konkursie – 10 pkt.

I miejsce – 20 pkt.

II miejsce – 15 pkt.

III miejsce – 10 pkt.

Za udział w konkursie – 10 pkt.

Organizatorzy:
p. Paulina Pągowska
wraz z uczennicami kl. II B : Karoliną Baran, Pauliną Sobieraj oraz Angeliką Stępińską
realizującymi konkurs MasterChef w ramach projektu edukacyjnego

OTWP eliminacje powiatowe 2014

W dniu 13 marca 2014 w Komendzie Państwowej Straży Pożarnej ...

http://radomsko.naszemiasto.pl/artykul/galeria/konkurs-wiedzy-pozarniczej-w-radomsku-eliminacje-powiatowe,2195936,8487076,t,id,zid.html#galeria

Bardzo serdecznie dziękuję Wiktorii Woźnicy z klasy 5A oraz Paulinie Młynarczyk z klasy 3 za zaangażowanie w przygotowanie się do bardzo trudnego turnieju oraz za miłą współpracęz życzeniami dalszych sukcesów w dziedzinie edukacji.

Nadmieniam, iż Wiktorii zabrakło dwóch punktów, aby się dostać do finałowych rozgrywek, a Paulinie - chyba troszkę szczęścia.

Opiekunka wyjazdu:
mgr Ewa Mierzwa

PISANKA WIELKANOCNA - konkurs dla PSP

Regulamin Szkolnego konkursu „Pisanka wielkanocna”

CELE KONKURSU:

1.    Propagowanie folkloru i tradycji związanych ze Świętami Wielkanocnymi.

2.    Pobudzanie inwencji twórczej i fantazji w zakresie wykonywania pisanek wielkanocnych.

3.    Kształtowanie aktywnej postawy uczniów wobec sztuki i tradycji kulturowej, związanej  z obrzędami okresu Wielkiej Nocy.

4.    Rozwijanie wrażliwości estetycznej oraz uzdolnień plastycznych uczniów.

5.    Prezentacja pisanek wielkanocnych jako elementu kultury chrześcijańskiej i narodowej.

ZASADY

1.       Konkurs pod hasłem: „Pisanka wielkanocna” odbędzie się podczas obchodów Dnia Patrona Szkoły w kwietniu w Publicznej Szkole Podstawowej im. Jana Pawła II w Strzelcach Małych.

2.       Uczniowie biorą udział w konkursie w następujących kategoriach wiekowych:

0 – III szkoła podstawowa,

IV – VI szkoła podstawowa.

3.       Każda klasa wykonuje swoją pisankę na otrzymanej formie styropianowej stosując przy jej wykonaniu dowolną technikę.

4.       Gotową pisankę należy dostarczyć do dnia 04.04.2014r. (piątek) do opiekuna Samorządu Uczniowskiego – p. Pauliny Pągowskiej.

5.       Komisja konkursowa podczas oceniania pisanki zwracać będzie uwagę na:

v  ogólne wrażenie artystyczne, oryginalność i pomysłowość prac,

v  opracowanie ogólne, dobór i wykorzystanie materiałów,

v  walory plastyczne (kompozycja, kolorystyka, dodatki),

v  estetyka wykonania.

6.       Wyniki konkursu zostaną ogłoszone podczas obchodów Dnia Patrona Szkoły.

7.       Wykonane prace konkursowe przechodzą na własność organizatorów.

8.       Uczniowie otrzymają punkty dodatnie lub pochwały (w każdej kategorii wiekowej) za:

  I miejsce – 20 pkt.

  II miejsce – 15 pkt.

  III miejsce – 10 pkt.

  Udział w konkursie- 10 pkt.

Organizatorzy:

Paulina Pągowska
Ewa Mierzwa
Renata Turlejska-Macieląg

INFORMACJA dla Rodziców

Szanowni Rodzice 
dziecka sześcioletniego!

      Od września 2014 r. obowiązek szkolny będzie dotyczył siedmiolatków (dzieci z rocznika 2007) oraz sześciolatków, urodzonych w okresie od 1 stycznia do 30 czerwca 2008 r., co wciąż przeraża wielu rodziców i dlatego też zastanawiają się, czy skorzystać z możliwości odroczenia obowiązku szkolnego.

      Możliwość odroczenia obowiązku szkolnego nie jest luką prawną, a alternatywą, jaką prawo stwarza dla dzieci, które rzeczywiście nie są przygotowane do realizacji obowiązku szkolnego (np. ze względu na chorobę, opóźnienia rozwojowe, itp.).

      Badanie dojrzałości szkolnej dzieci sześcioletnich jest złożonym procesem obejmującym sprawdzanie czterech głównych aspektów rozwoju dziecka (rozwoju społecznego, emocjonalno - motywacyjnego, fizycznego i poznawczego).

      Jeżeli macie Państwo wątpliwości, czy Wasze dziecko osiągnęło gotowość szkolną, istnieje możliwość przebadania go w Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Radomsku.

      W związku z powyższym od dnia 01 kwietnia 2014r. w PP – P będą przyjmowane zgłoszenia dzieci na badania. Zgłoszenia można złożyć osobiście w sekretariacie PP – P (Radomsko ul. Piastowska 21)  lub za pośrednictwem szkoły/przedszkola.

Przygotowała:
mgr Urszula Michalska

OGÓLNOPOLSKI TURNIEJ WIEDZY POŻARNICZEJ 2014

W dniu 12 lutego 2014r. w naszej szkole po raz drugi odbyły się eliminacje gminne
XXXVII edycji Ogólnopolskiego Turnieju Wiedzy Pożarniczej pt. "Młodzież Zapobiega Pożarom" organizowane przez Zarząd Główny Związku Ochotniczych Straży Pożarnych Rzeczypospolitej Polskiej.

Turniej gminny został przygotowany przez p.Ewę Mierzwę przy współpracy z Komendantem Gminnym p.Januszem Nowakiem, a przeprowadzony przez mł.kpt. Artura Bartosika z Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Radomsku.

Do konkursu przystąpiło 12 uczniów z klasy 5A (gr. I - szkoły podstawowe) oraz 8 uczniów z klasy 3 (gr. II - szkoły gimnazjalne).
Turniej przebiegał dwuetapowo. W pierwszej części - napisanie testu jednokrotnego wyboru - wzięli udział wszyscy uczniowie (zdj.A.Dukalska, poniżej).


Do drugiej decydującej części - ustnej - zakwalifikowalo się 7. uczestników z najlepszymi wynikami z I części:

  • z grupy I (podst.) były to: Majchrowska Paulina (13pkt.), Dziedzic Patrycja (11pkt.), Woźnica Wiktoria (10pkt.);
  • z grupy II (gim.) były to: Kowalska Roksana (14pkt.), Ziółkowska Joanna (12pkt.), Gajda Agata (10pkt.), Młynarczyk Paulina (10pkt.).


(zdj.A.Dukalska, finalistki gimnazjalne)

Jury w składzie: A.Bartosik, E.Mierzwa, J.Nowak  wyłoniło uczniów, którzy zakwalifikowali się do eliminacji powiatowych, które odbędą się w marcu br.

W tym roku najlepszymi okazały się:

Woźnica Wiktoria z grupy I oraz Młynarczyk Paulina z grupy II.

Wszyscy finaliści otrzymali pamiatkowe dyplomy oraz prawie wszyscy finaliści otrzymali nagrody rzeczowe ufundowane przez Wójta Gminy Małowice Pana Bogusława Gontkowskiego wręczone przez Dyrektora Szkoły Romana Jańca.


(zdj.A.Dukalska, już po wszystkim -  laureatka W.Woźnica)

Korzystając z okazji bardzo serdecznie w imieniu własnym i uczniów dziękuję za zakupienie aż 6. nagród przez Pana Wójta. Szkoda, że z przyczyn bardzo ważnego wyjazdu służbowego nie mógł Pan osobiście pogratulować finalistom.

Nauczyciel EdB:
mgr Ewa Mierzwa

INFORMACJA

Pragnę poinformować, iż w zakładce po lewej stronie Plany lekcji już są dostępne zaktualizowane plany lekcji na II semestr 2013/2014 roku dla wszystkich klas szkoły podstawowej i gimnazjum.
Mogą one nieznacznie ulec zmianie. Postaram się również niebawem wpisać numiery sal lekcyjnych.

Pozdrawiam!
E.M.

PRZYWOZY W II SEMESTRZE

  

Publiczny Zespół Szkolno-Gimnazjalny w Strzelcach Małych

Rozkład jazdy autobusów szkolnych

w II semestrze roku szk. 2013/2014

p. Henryk Kluza

p. Sławomir Tomalka

p. Grzegorz Miler

 Kurs nr 1

 Ochotnik - 655

 Strzelce Małe (szkoła) - 705

 przedszkole - 710

 Kurs nr 2

 Bąkowa Góra - 720

 Kalinki - 725

 Strzelce Małe (szkoła) - 735

 przedszkole - 745

 Kurs nr 3

 Leonów - 755

 Chełmo - 800

 Marianka - 805

 Będzyn - 808

 Strzelce Małe (szkoła) - 810

 przedszkole - 820

 

 Kurs nr 1

 Wierzbowiec - 650

 Kawęczyn - 653

 Kraszewice I - 658

 Kraszewice II - 700

 Kraszewice III - 703

 Koconia - 710

 Kraszewice (szkoła) - 715

 Strzelce Małe (szkoła) - 725

 przedszkole - 730

 Kurs nr 2

 Kol. Przerąb - 735

 Huta Przerębska - 740

 Borki - 743

 Wola Przerębska - 748

 Bartodzieje - 752

 Przerąb (szkoła) - 755

 Kol. Przerąb - 805

 Strzelce Małe (szkoła) - 810

 przedszkole - 820

 

 Kurs nr 1

 Granice - 700

 Tworowice - 705

 Strzelce Małe (szkoła) - 715

 przedszkole - 725

 Kurs nr 2

 Korytno - 730

 Przedbórz - 735

 Łączkowice - 740

 Kawęczyn - 745

 Jaskółki - 750

 Strzelce Małe (szkoła) - 755

 przedszkole - 805

 

 

WYJAZD DO KINA HELIOS

W dniu 13 stycznia 2014r. uczniowe klas IV - VI szkoły podstawowej odbyli wycieczkę do kina Helios w Piotrkowie Trybunalskim na projekcję filmu 3D "Hobbit. Pustkowie Smauga". Pomysłodawcami wyjazdu byli uczniowie klasy 5A, którzy przekonali swoją wychowawczynię do realizacji wypadu.

/zdj.Krystian Nowak, kl. 6A/

Fabuła filmu nie jest skomplikowana. W skrócie możnaby było napisać, iż Hobbit Bilbo Baggins razem z Gandalfem oraz trzynastoma krasnoludami zmierza do legowiska smoka Smauga(zdj.poniżej).

Bohaterowie chcą pokonać bestię i odebrać jej złoto, które ukradła.

Widowisko przypomina trochę wyjęty z większej całości obszerny fragment filmu niż oddzielną całość. Zaczyna się w biegu i urywa w najciekawszym momencie. Ale dzięki temu już w drodze powrotnej utworzyła się nieformalna lista na następną część tej trylogii. 

Uczestnicy wyjazdu byli zachwyceni efektami specjalnymi ale przede wszystkim tym faktem, iż tak długi film konczy się tak szybko. Nikt się nie nudził. Standardowo wszyscy wrócili bezpiecznie z uśmiechami na twarzy.

Serdeczne podziękowania należą się też Paniom, które sprawowały opiekę nad swoimi grupami. Były to: mgr Renata Górecka, mgr Anna Zemsta i mgr Justyna Grabowska.

Kierownik wyjazdu
mgr Ewa Mierzwa

MOJA ŚWIĄTECZNA BOMBKA

 „Moja świąteczna bombka”

      Każdego roku przed Świętami Bożego Narodzenia w naszej szkole organizowane są różne konkursy, które wprowadzają świąteczny nastrój w życie szkoły. W ubiegłym roku poszczególne klasy tworzyły piękne choinki, a w tym - uczniowie przygotowywali olbrzymie bombki na styropianowej formie. Klasy ze szkoły podstawowej wykonywały swoje bombki techniką mozaikową, a klasy z gimnazjum ręcznie je malowały.

     /przykład metody mozaikowej - quilling uczniów klasy 5A/

/przykład ręcznego malowania - dzieło klasy 3 gimnazjum, w trakcie tworzenia/

       W konkursie wzięli udział uczniowie w trzech kategoriach wiekowych:

- klasy 0–3 szkoły podstawowej,

- klasy 4–6 szkoły podstawowej,

- klasy 1-3 gimnazjum.

      Zaprezentowane bombki oceniała komisja w składzie: p.Sylwia Nowak, p.Anna Cygan, p.Anna Pełka i p.Renata Szewczyk. Komisja oceniała oryginalność, fantazję, staranność wykonania oraz świąteczny urok zawarty w bombce.

Wyłonienie tych najpiękniejszych bombek okazało się dla komisji ciężkim orzechem do zgryzienia, ponieważ wszystkie prace były piękne i bardzo starannie wykonane. Dlatego też w każdej kategorii przyznano trzy miejsca ex aequo.

szkoła podstawowa – kl.0-3

I miejsce

1a, 1b

II miejsce

2, 3

III miejsce

0a, 0b

szkoła podstawowa – kl.4-6

I miejsce

5a, 4a

II miejsce

4b, 6a

III miejsce

5b, 6b

gimnazjum – kl.1-3

I miejsce

3

II miejsce

1a, 2b

III miejsce

1b, 2a

      Organizatorami konkursu byli: Ewa Borycka, Renata Turlejska-Macieląg, Paulina Pągowska.

Opiekun SU gimnazjum:
mgr Ewa Borycka

KONCERT KOLĘD 2013

Dnia  20 grudnia 2013r. w naszej szkole odbył się „Koncert Kolęd”. Uczniowie Szkoły Podstawowej i Gimnazjum zaprezentowali bardziej i mniej znane wersje kolęd:  "Wśród nocnej ciszy", "Przybieżeli do Betlejem" i wiele innych.

Nie zabrakło również pastorałek i utworów o tematyce świątecznej.

Uroczystość połączona była z promocją płyty „Nasza Pastorałka” nagranej przez utalentowanych uczniów naszej szkoły: Kingi Niegowskiej, Sary Skórniewskiej, Pauliny Młynarczyk, Seweryna Korejwo

pod kierownictwem Pana Dyrektora Romana Jańca oraz zbiórką słodyczy dla wychowanków Młodzieżowego Ośrodka Socjoterapeutycznego w Łękawie.

Publiczność  reagowała bardzo żywiołowo i nagrodziła występy gromkimi brawami.Opiekę artystyczną nad koncertem sprawowała p.Sylwia Nowak i p.Anna Stępień.

Serdecznie dziękujemy wszystkim rodzicom za wsparcie naszych utalentowanych pociech oraz zbiórkę słodyczy!

Opracowała:
mgr Sylwia Nowak