Wycieczka do Kotliny Kłodzkiej

W pogodne dni 21 i 22 września, uczniowie klas 6 i 7  wraz z opiekunami: p. Ewą Borycką, p. Ewą Mierzwa i p. Sylwią Nowak, uczestniczyli w dwudniowej wycieczce do Kotliny Kłodzkiej.

Pierwszym zwiedzanym obiektem była Kopalnia Złota w Złotym Stoku.  Jej zwiedzanie rozpoczęliśmy od Sztolni Gertruda. Podczas całej trasy słuchaliśmy bardzo ciekawych opowieści pani przewodnik. Dowiedzieliśmy się m.in., że ostatecznym produktem kopalni było nie tylko złoto, ale również arszenik. Zobaczyliśmy wagonik, którym transportowano urobek, laboratoryjny piec do wytopu złota oraz kolekcję tablic. Po wyjściu z kopalni przewodnik zaprowadził nas do pobliskiej Sztolni Czarna. Zjechaliśmy po niezwykłej zjeżdżalni w dół, potem jeszcze kilkanaście metrów wydrążonym chodnikiem i ujrzeliśmy największy podziemny wodospad w Polsce. Kolorowe oświetlenie spadającej wody jeszcze bardziej podkreślało urok tego miejsca. Z kopalni na powierzchnię wydostaliśmy się za pomocą niezwykłego tramwaju.

Kolejnym etapem naszej podróży było Kłodzko. Na początku zwiedziliśmy centrum miasteczka – rynek i zespół zabytkowych kamieniczek oraz most gotycki, następnie udaliśmy się do twierdzy, która zachwyca swoim położeniem i ogromem. Ta wielka budowla obronna góruje nad miastem. Na terenie twierdzy wyznaczono szlak turystyczny, który pozwala na dotarcie w jej ciekawe zakątki. Ostatnim punktem wycieczki tego dnia była podziemna trasa turystyczna, która ma długość ok. 600 metrów i została wytyczona w labiryncie kłodzkich podziemi w latach 60. XX wieku.

Pełni wrażeń udaliśmy się na miejsce zakwaterowania, gdzie po obiadokolacji bawiliśmy się na wieczornej dyskotece.

Pierwszym punktem drugiego dnia wyjazdu, było zdobycie szczytu Szczeliniec Wielki (919 m n.p.m.). Prowadziło do niego 665 schodów wytyczonych szlakiem. Piaskowcowa powierzchnia szczytu jest zwietrzała i popękana, dzięki czemu tworzy różnorodne formy skalne przypominające swoim wyglądem ludzi oraz zwierzęta. Po zdobyciu Szczelińca udaliśmy się do Wałbrzycha na lekcję „Zamkowe tajemnice” oraz na zwiedzanie komnat Zamku Książ.

Zmęczeni, ale zadowoleni wróciliśmy bezpiecznie do domów. Wyjazd uznajemy za udany, pełen atrakcji i z wymarzoną pogodą na zwiedzanie.